Skip to main content

Islam VS Munafik


Bismillah..

Assalamualaikum w.b.t 
 Saya ingin kongsikan korang sebuah cerita tentang

ISLAM  VS  MUNAFIK !!!
   Apakah yang korang rasa saya suka? Baru-baru ini saya suka filem terbaru yang dipanggil Munafik. Mengapakah saya suka filem ini? Munafik 2 ialah filem seram tetapi ia melibatkan surah-surah al-quran. Apakah yang rasa selepas menonton filem ini? Saya begitu sedih kerana saya sudah sedar, bertapa hebatnya kuasa Allah dan kesabarannya. 

                      Filem terbaru ini melibatkan banyak dalil daripada Al-Quran dan juga hadis. Munafik 2 ini juga membuat saya ingin untuk mengahafal al-quran dan memahamai hadis. Semasa saya menonton pembalasan Tuhan kepada orang yang sesat, MasyaAllah! Begitu hebatnya kuasa Allah. Saya baru saja perasan yang watak-wataknya sangat hebat dalam filem ini. Pelakon bagi watak yang jahat ialah Nasir Bilal Khan dan pelakon bagi watak yang awesome ataupun dikenali sebagai watak utama ialah Syamsul Yusof..

                
                                                             Image result for tok adi
Walaupun Nasir Bilal Khan yang jahat di dalam filem ini jangan lupa dia dalam cerita tanah kubur dia ialah Tok Adi yang humble..
     Dia memegang watak yang jahat di dalam filem ini. Syamsul Yusof pula pernah memegang watak yang jahat dalam filem KL Gangster, tetapi di dalam filem ini dia memegang watak baik.
Image result for syamsul yusof munafik 2




Pengajaran dari filem ini adalah kita hendaklah menghafal dan juga mengetahui apakah makna di dalam surah-surah yang ada di dalam al-quran. Kita juga perlulah mempertahankan agama kita dan diri kita.  JANGAN SESEKALI MENGIKUT AJARAN LAIN YANG TERKELUAR DARIPADA ISLAM DAN YANG SESAT!!!!

P.S : Maaf jika korang susah untuk baca.

Comments

  1. Kadang walau kita tahu Al Quran dan hadis tp tidak mengamalkan tidak blh jg... Sbb dgn cara mengamal barulah nnt diberi kekuatan iman dan kepercayaan ketuhanan yg lebih utuh... Kekuatan iman dan kepercayaan keEsaan Tuhan adalah tunggak segalanya... Kalau sekadar tahu Al Quran, jin laknatullah pun tahu baca Al Quran cuma dia tidak tunduk pd Tuhan... Kalau tk cukup iman maka habislah kita krn jin laknatullah pun blh berupa sebagai org alim... Mana kepercayaan kita??? Mana kekuatan kita??? IMAN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah saya akn cuba beramal dgn Al-Quran dan hadis.. terima kasih untuk nasihat ini...

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Boku No Hero Academia

This is one of my favourite Anime shows.. They all are like the main character.. but The really main one is  IZUKU MIDORIYA That's all for today THANK YOU!!!

Music class

Why did I choose music class? So I bet everyone here loves music. Some people would like to play or perform the music they like. For example like me, I'm learning how to properly play the piano. I can't really play the piano well because no one has ever taught me how. So, I would like this music class to guide me on how to 'music' better. I think music class will benefit me in a way that once I'm capable enough to make my own songs or perform/play better, I could simply make money from that.  What are your opinions about music  class?
So as you can see, this is my first time trying to draw without using my imaginations. It's quite hard because whenever I draw one shape, my brain makes so many images for me to imagine. Well, I tried. The name of the drawing is... Not Using Me Brain Drawing - by Me, 2021